Algemene voorwaarden
Inhoudsopgave
Artikel 1 - Definities
Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
Artikel 3 - Toepasselijkheid
Artikel 4 - Het aanbod
Artikel 5 - De overeenkomst
Artikel 6 - Herroepingsrecht
Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping
Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 9 - De prijs
Artikel 10 - Conformiteit en garantie
Artikel 11 - Levering en uitvoering
Artikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Artikel 13 - Betaling
Artikel 14 - Klachtenregeling
Artikel 15 - Geschillen
Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen
Artikel 1 - Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
- Bedenktijd: de termijn
waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
- Consument: de natuurlijke
persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een
overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;
- Dag: kalenderdag;
- Duurtransactie: een overeenkomst op
afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan
de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;
- Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de
consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem
persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige
raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie
mogelijk maakt.
- Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor
de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op
afstand;
- Modelformulier: het modelformulier
voor herroeping die de ondernemer ter beschikking stelt die een consument
kan invullen wanneer hij gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht.
- Ondernemer: de natuurlijke of
rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten
aanbiedt;
- Overeenkomst op afstand: een overeenkomst
waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor
verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten
van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer
technieken voor communicatie op afstand;
- Techniek voor communicatie
op afstand: middel
dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat
consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.
- Algemene Voorwaarden: de onderhavige
Algemene Voorwaarden van de ondernemer.
Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
www.guitarking.nl;
Kerkstraat 14a
5427BC Boekel
Telefoonnummer: +31(0)492324038
E-mailadres: info@guitarking.nl
KvK-nummer: 16057712
Btw-identificatienummer: NL009397085B01
Artikel 3 - Toepasselijkheid
- Deze algemene voorwaarden
zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand
gekomen overeenkomst op afstand en bestellingen tussen ondernemer en
consument.
- Voordat de overeenkomst op
afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan
de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk
is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden
aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer in te zien en zij
op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden
toegezonden.
- Indien de overeenkomst op
afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid
en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze
algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter
beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op
een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame
gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de
overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de
algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en
dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere
wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
- Voor het geval dat naast
deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of
dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van
overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van
tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke
bepaling die voor hem het meest gunstig is.
- Indien één of meerdere
bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of
gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft de overeenkomst
en deze voorwaarden voor het overige in stand en zal de betreffende
bepaling in onderling overleg onverwijld vervangen worden door een
bepaling dat de strekking van het oorspronkelijke zoveel mogelijk
benaderd.
- Situaties die niet in deze
algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld ‘naar de
geest’ van deze algemene voorwaarden.
- Onduidelijkheden over de
uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van onze voorwaarden,
dienen uitgelegd te worden ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.
Artikel 4 - Het aanbod
- Indien een aanbod een
beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit
nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
- Het aanbod is
vrijblijvend. De ondernemer is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te
passen.
- Het aanbod bevat een
volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of
diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede
beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de
ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe
weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke
vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
- Alle afbeeldingen,
specificaties gegevens in het aanbod zijn indicatie en kunnen geen
aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
- Afbeeldingen bij producten
zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten.
Ondernemer kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact
overeenkomen met de echte kleuren van de producten.
- Elk aanbod bevat zodanige
informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en
verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.
Dit betreft in het bijzonder:
- De prijs inclusief
belastingen, mits anders aangegeven.
- De eventuele kosten van
verzending;
- De wijze waarop de
overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig
zijn;
- Het al dan niet van
toepassing zijn van het herroepingsrecht;
- De wijze van betaling,
aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
- De termijn voor
aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de ondernemer
de prijs garandeert;
- Of de overeenkomst na de
totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke deze voor de
consument te raadplegen is;
Artikel 5 - De overeenkomst
- De overeenkomst komt,
onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van
aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij
gestelde voorwaarden.
- Indien de consument het
aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer
onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het
aanbod. Zolang de overeenkomst van deze aanvaarding niet door de
ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
- Indien de overeenkomst
elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en
organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische
overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de
consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende
veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
- De ondernemer kan zich -
binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de consument aan zijn
betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die feiten en factoren
die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op
afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden
heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd
een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere
voorwaarden te verbinden.
- De ondernemer zal bij het
product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of
op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier
kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
- Het bezoekadres van de
vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
- De voorwaarden waaronder
en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan
maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het
herroepingsrecht;
- De informatie over
garanties en bestaande service na aankoop;
- De in artikel 4 lid 3 van
deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens
al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering van de
overeenkomst;
- De vereisten voor
opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van
meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.
- In geval van een
duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op
de eerste levering.
- Iedere overeenkomst wordt
aangegaan onder de opschortende voorwaarden van voldoende beschikbaarheid
van de betreffende producten.
Artikel 6 - Herroepingsrecht
Bij levering van producten:
- Bij de aankoop van
producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave
van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op
de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door
de consument aangewezen en aan de ondernemer bekendgemaakte
vertegenwoordiger.
- Tijdens de bedenktijd zal
de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal
het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat
nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden.
Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product
met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de
originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de
door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
- Wanneer de consument
gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit
binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan de
ondernemer. Het kenbaar maken dient de consument te doen middels het
modelformulier of door middel van een ander communicatiemiddel zoals per
e-mail. Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken
van zijn herroepingsrecht dient de klant het product binnen 14 dagen
retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken
tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van
verzending.
- Indien de klant na afloop
van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik
te willen maken van zijn herroepingsrecht resp. het product niet aan de
ondernemer heeft teruggezonden, is de koop een feit.
Bij levering van diensten:
- Bij levering van diensten
heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van
redenen te ontbinden gedurende ten minste 14 dagen, ingaande op de dag van
het aangaan van de overeenkomst.
- Om gebruik te maken van
zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de
ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake
verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping
- Indien de consument
gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van
terugzending voor zijn rekening.
- Indien de consument een
bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk,
doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel
de voorwaarde dat het product reeds terugontvangen is door de webwinkelier
of sluitend bewijs van complete terugzending overlegd kan worden.
Terugbetaling zal geschieden via de zelfde betaalmethode die door de
consument is gebruikt tenzij de consument nadrukkelijk toestemming geeft
voor een andere betaalmethode.
- Bij beschadiging van het
product door onzorgvuldige omgang door de consument zelf is de consument
aansprakelijk voor eventuele waardevermindering van het product.
- De consument kan niet
aansprakelijk worden gesteld voor waardevermindering van het product
wanneer door de ondernemer niet alle wettelijk verplichte informatie over
het herroepingsrecht is verstrekt, dit dient te gebeuren voor het sluiten
van de koopovereenkomst.
Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht
- De ondernemer kan het
herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor producten zoals
omschreven in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt
slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig
voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
- Uitsluiting van het
herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
- die door de ondernemer
tot stand zijn aangebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
- die duidelijk persoonlijk
van aard zijn;
- die speciaal besteld zijn
op verzoek
- voor afgeknipte
producten, zoals bv, kabels en klittenband
- voor op maat gemaakte
producten; zoals versterkerhoezen
- voor audio- en
video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling
heeft verbroken;
- voor hygiënische
producten zoals blaasinstrumenten
Artikel 9 - De prijs
- Gedurende de in het aanbod
vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten
en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen
in btw-tarieven.
- In afwijking van het
vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen
gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de
ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze
gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen
richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
- Prijsverhogingen binnen 3
maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan
indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
- Prijsverhogingen vanaf 3
maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan
indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
- deze het gevolg zijn van
wettelijke regelingen of bepalingen; of
- de consument de
bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag
waarop de prijsverhoging ingaat.
- De in het aanbod van
producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.
- Alle prijzen zijn onder
voorbehoud van druk – en zetfouten. Voor de gevolgen van druk – en
zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk – en zetfouten
is de ondernemer niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te
leveren.
Artikel 10 - Conformiteit en garantie
- De ondernemer staat ervoor
in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het
aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid
en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de
overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.
Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het
product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
- Een door de ondernemer,
fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke
rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst
tegenover de ondernemer kan doen gelden.
- Op alle producten is de
wettelijke garantie van toepassing. De duur van de wettelijke garantie kan
verschillen op basis van de aard van het product.
- Eventuele gebreken of
verkeerd geleverde producten dienen binnen 2 maanden na ontdekking
schriftelijk aan de ondernemer te worden gemeld.
- De garantie geldt niet
indien:
- de consument de geleverde
producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten
repareren en/of bewerken;
- de geleverde producten
aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig
worden behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen van de ondernemer
en/of op de verpakking behandeld zijn;
- de ondeugdelijkheid
geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid
heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van
de toegepaste materialen.
Artikel 11 - Levering en uitvoering
- De ondernemer zal de grootst
mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij
de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van
aanvragen tot verlening van diensten.
- Als plaats van levering
geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
- Met inachtneming van
hetgeen hierover in lid 4 van dit artikel is vermeld, zal het bedrijf
geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30
dagen uitvoeren, tenzij consument akkoord is gegaan met een langere
leveringstermijn. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een
bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd,
ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling
geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de
overeenkomst zonder kosten te ontbinden. De consument heeft geen recht op
een contractuele schadevergoeding.
- Alle levertermijnen zijn
indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kan de consument geen rechten
ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de consument geen recht op
contractuele schadevergoeding.
- In geval van ontbinding
conform het lid 3 van dit artikel zal de ondernemer het bedrag dat de
consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14
dagen na ontbinding, terugbetalen.
- Indien levering van een
besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich
inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij
de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat
een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het
herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele
retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.
- Het risico van
beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot
het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan
de ondernemer bekendgemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk
anders is overeengekomen.
Artikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Opzegging
- De consument kan een
overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het
geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of
diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe
overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één
maand.
- De consument kan een
overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het
geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of
diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met
inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een
opzegtermijn van ten hoogste één maand.
- De consument kan de in de
vorige leden genoemde overeenkomsten:
- te allen tijde opzeggen
en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een
bepaalde periode;
- tenminste opzeggen op
dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
- altijd opzeggen met
dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.
Verlenging
- Een overeenkomst die voor bepaalde
tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten
(elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend
worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
- Een overeenkomst die voor
bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van
producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden
verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn
van ten hoogste één maand en een opzegtermijn van ten hoogste drie maanden
in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal
per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
Artikel 13 - Betaling
- Voor zover niet anders is
overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te
worden voldaan binnen 7 werkdagen na het ingaan van de bedenktermijn als
bedoeld in artikel 6 lid 1. In geval van een overeenkomst tot het verlenen
van een dienst, vangt deze termijn aan nadat de consument de bevestiging
van de overeenkomst heeft ontvangen.
- De consument heeft de
plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld
aan de ondernemer te melden.
- In geval van wanbetaling
van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het
recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in
rekening te brengen.
Artikel 14 - Klachtenregeling
- De ondernemer beschikt
over een voldoende bekendgemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht
overeenkomstig deze klachtenprocedure.
- Klachten over de
uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 2 maanden volledig en
duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de
consument de gebreken heeft geconstateerd.
- Bij de ondernemer
ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf
de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere
verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14
dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de
consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
- Indien de klacht niet in
onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is
voor de geschillenregeling.
- Bij klachten dient een
consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer. Indien de webwinkel
is aangesloten bij WebwinkelKeur en bij klachten die niet in onderling
overleg opgelost kunnen worden dient de consument zich te wenden tot
WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl), deze zal gratis
bemiddelen. Controleer of deze webwinkel een lopend lidmaatschap heeft
via https://www.webwinkelkeur.nl/ledenlijst/. Mocht er dan nog niet
tot een oplossing gekomen worden, heeft de consument de mogelijkheid om
zijn klacht te laten behandelen door de door WebwinkelKeur aangestelde
onafhankelijke geschillencommissie, de uitspraak hiervan is bindend en
zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan
het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten
verbonden die door de consument betaald dienen te worden aan de
betreffende commissie. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden
via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).
- Een klacht schort de
verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer
schriftelijk anders aangeeft.
- Indien een klacht gegrond
wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer naar haar keuze of de
geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.
Artikel 15 - Geschillen
- Op overeenkomsten tussen
de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking
hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien de
consument woonachtig is in het buitenland.
- Het Weens Koopverdrag is
niet van toepassing.
Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen
Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen
mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden
vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een
toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.